لبخند کیهان

تلسکوپ هابل عکسی را از اعماق کهکشان ها ثبت کرده که در آن کیهان به ما لبخند می زند. گفته می شود شکلک ظاهر شده در این عکس به کمک لنزهای کیهانی ایجاد شده است.
دو عدد چشم این شکلک در واقع دو کهکشان طراحی سایت هستند و کمان های ایجاد شده در اطراف این کهکشان ها بر اثر «عدسی گرانشی قوی» ایجاد شده اند. بنابر تئوری نسبیت انیشتین، ساختارهای عظیم کیهانی نیروی جاذبه قدرتمندی از خود ساطع می کنند و مانند لنزهای کیهانی که موجب بزرگ نمایی، شکست و خمش نور می شوند، عمل می کنند. دانستن این پدیده رژیم لاغری برای توضیح بسیاری از اکتشافات هابل لازم است.

13

این عکس چند سال پیش گرفته شده و حالا توسط فردی به نام جودی اشمیت در مسابقه «گنجینه های پنهان هابل» منتشر شده است که شکلک موجود در آن مورد توجه قرار گرفته است. این مسابقه در نظر دارد تا علاقه مندان را به دقت و توجه در آرشیو عکس های هابل دعوت کند تا از این طریق، مناظر عجیب یا یافته های علمی که در گذشته به آن ها توجه نشده است، مکشوف شوند.

تلفن های همراهی که عواطف و احساسات را درک می کنند...

محققان نرم افزار هوش مصنوعی جدیدی ارائه کرده‌اند که با نصب بر روی تلفن همراه آن را به وسیله‌ای مؤثر جهت درک احساسات کاربر و برنامه‌های روزمره‌اش تبدیل می‌کند. ابداع این نرم‌افزار بر مبنای تقلید از عملکرد مغز انسان بوده است که در نتیجه آن، برنامه‌های کاربردی متفاوتی در تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود. این برنامه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها از قبیل آگاهی بهتر از برنامه‌های روزمره کاربر و درک احساسات و عواطف آنها را دارا میباشد.

123

مغز این نرم افزار، تکنیکی نوین از هوش مصنوعی طراحی سایت موسوم به “یادگیری عمیق” است که از نورون‌ها و سیناپس‌های شبیه‌سازی شده برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند.

نتیجه این ابتکارعمل قادر ساختن رژیم لاغری سیستم به تشخیص چهره‌ها و یا سایر ویژگی‌ها در تصاویر است، که پیش از این چنین امکانی وجود نداشته است.

این فناوری جدید درحالی مراحل اولیه کاربردی شدن را طی می‌کند که تکنیک “یادگیری عمیق” در سال‌های اخیر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فرآیندها در پردازش تصاویر و فایل‌های صوتی مورد استفاده قرار گرفته است.در این سیستم تلاش میشود تا قابلیت تلفن همراه هوشمند برای تشخیص حرکات مختلف کاربر افزایش یابد.

آنها از شتاب سنجی که به دور مچ دست بسته می‌شود جهت تهیه اطلاعاتی استفاده می‌کنند که مربوط به انجام فعالیت‌هایی نظیر خوردن یا مسواک زدن می‌شود.

همچنین آنها تلاش می‌کنند تا از طریق این نرم افزار هوشمند و تشخیص صحبت‌های ضبط شده کاربر، به تلفن همراه قابلیت درک احساسات و عواطف کاربر را ببخشند.

چگونه صفحه ی فیس بوک خود را پس از مرگ مدیریت کنیم؟!

11
فیس بوک اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند برای ادامه فعالیت صفحه خود پس از مرگ، یک فرد جایگزین معرفی کنند. تعدادی گزینه به منظور انتخاب یک قیم دیجیتالی برای کاربران و به عنوان زنده‌نگه‌داشتن صفحه و یا اعلام حذف صفحه پس از مرگ آن‌ها برای کاربران فیس بوک فعال خواهد شد.

شاید نتوانید دوستان فیس بوکی خود را پس از مرگ همراه خود داشته باشید، اما همچنان قادر خواهید بود که از کامنت های توهین آمیز آنها و دیگر افراد در صفحه‌تان جلوگیری کنید و در عین حال یاد خود را نیز زنده نگه دارید.

در حال حاضر اگر فیس بوک متوجه مرگ کاربران خود شود، اجازه درج هیچگونه مطلب دیگری را در صفحه آنها نمی‌دهد.

یک قیم دیجیتالی طراحی سایتقادر خواهد بود صفحه شما را به عنوان زنده‌نگه‌داشتن یاد شما و یا در حالتی واقعی‌تر، در قالب “یک مقبره دیجیتالی” مدیریت کند. این کاربر می‌تواند پست‌هایی در بالای صفحه فرد درگذشته بنویسد، تصویر پروفایل وی را تغییر دهد و یا حتی از طرف فرد مرحوم درخواست‌های دوستی را جواب دهد.

این گزینه‌ها اختیاری و قابل تنظیم است. اگر رژیم لاغری شما هیچ کاری نیز انجام ندهید، فیس بوک طبق رسم گذشته خود صفحه شما را پس از مرگ فریز می‌کند.

قیم و نماینده یک فرد بودن، به معنای ورود (Login) به حساب متوفی نیست. کارهایی هستند که قیم نمی‌تواند انجام دهد. کارهایی چون ویرایش مطالب گذشته فرد درگذشته و ویرایش اطلاعاتی که دوستان وی در صفحه نوشته‌اند، برای فرد وصی ممکن نیست. این کاربر همچنین نمی‌تواند تصمیم به حذف اکانت کاربر مرحوم بگیرد. (مگر اینکه فرد درگذشته این اجازه را قبل از مرگ صادر کرده باشد.)

برای انتخاب قیم دیجیتالی خود می‌توانید به بخش Setting و سپس Security و در نهایت بخش Legacy Contact در انتهای صفحه بروید. در اپلیکیشن و نسخه وب این مسیر مشابه خواهد بود. در این بخش می‌توانید یکی از دوستان خود را به عنوان Legacy Contact خود برگزینید. باید توجه داشت که این فرد باید در شبکه اجتماعی شما باشد. در آنجا نیز امکانات مختلفی برای دسترسی‌های فرد قیم قرار داده شده است.

اداره ی هتلی در ژاپن توسط ربات ها!

هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن به استقبال آینده رفته و تقریبا به طور کامل از ربات‌ها برای اداره امور و مدیریت مسافران خود استفاده می‌کند.

این هتل که Henn-na نام دارد قرار است از ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند.

هتل مذکور که  ۷۲ اتاق دارد توسط ۱۰ ربات شبیه به انسان اداره می‌شود طراحی سایت که توانایی خوشامد‌گویی به مهمانان، حمل بار و اثاثیه آنها، تمیز کردم اتاق‌ها و کنترل شرایط را دارند.101

ربات‌های این هتل ساخت شرکت Kokoro‌هستند که قبلا هم ربات‌هایی با ظاهر شبیه به انسان و دارای توان درک عواطف و احساسات انسانی را رژیم لاغری برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ تولید کرده بود. این ربات‌ها شبیه زنان جوان ژاپنی هستند و حتی می‌توانند تنفس و پلک زدن انسان را تقلید کنند.

این ربات‌ها به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی صحبت می‌کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی تن صدای افراد هستند.

البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است ۹۰ درصد امور آن توسط ربات‌ها انجام شود.

اتاق‌های این هتل نیز بسیار پیشرفته بوده و ورود به آنها به جای کارت‌های هوشمند با استفاده از نرم افزار پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد که مشخصات چهره مسافران را به خاطر می‌سپارد.

تنظیم حرارت اتاق با استفاده از دستگاه تابش خاصی صورت می‌گیرد که قادر به پی‌بردن به دمای بدن و تظیم حرارت اتاق بر همان اساس است.

برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش هم به جای تلفن از تبلت استفاده می‌شود. حداقل هزینه اقامت در اتاق‌های این هتل ۶۰ دلار به ازای یک شب است.

گوشی خود را به رادیو و تلویزیون تبدیل کنید...

نرم افزار پخش زنده برنامه‌های سازمان صدا و سیما، امکان دریافت تمامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با امکان پخش زنده را فراهم می کند. این برنامه توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طراحی سایت تهیه شده و برای تمامی کاربران داخل و خارج کشور قابل استفاده است. محتوای رژیم لاغری ارائه شده در این نرم‌افزار نیز به صورت رایگان ارائه شده است.

دریافت و استفاده از این برنامه برای ۵۰ هزار کاربر به صورت همزمان، میسر است. از جمله ویژگی های این برنامه کاربردی ، دریافت جدول پخش برنامه‌ها در تمامی شبکه‌ها، امکان جستجو در شبکه‌ها و جداول پخش، افزودن به علاقه‌مندی‌ها،‌ تفکیک شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و قابلیت تطبیق با پهنای باند کاربر می باشد.

به دلیل دسترسی آسان به این اپلیکیشن، به نظر می رسد که استفاده از آن با استقبال خوبی از سوی کاربران خارج از کشور مواجه شود.

9