امکان پرداخت خریدهای آمازون با استفاده از سلفی


شرکت آمازون به صورت پیوسته در تلاش است طراحی فروشگاه اینترنتی تا خرید از وب سایت خود را برای مشتریانش به تجربه‌ای لذت بخش‌تر تبدیل کند. این شرکت مدتی پیش قابلیت خرید با یک کلیک را در اختیار مشتریانش قرار داد و اکنون از طرح جدیدی برای امکان پرداخت هزینه خرید‌ها با استفاده از عکس سلفی خبر داده است.

این شرکت تجارت الکترونیک مستقر در سیاتل، به تازگی پتنت جدیدی را برای فرآیندی ثبت کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد به جای وارد کردن پسورد حساب کاربری، از عکس یا ویدیوی خود به عنوان رمز عبور برای انجام مراحل خرید استفاده کنند. آمازون پیش از این نیز پتنت جداگانه‌ای را برای یک فناوری به ثبت رسانده بود که به یک دستگاه امکان می‌داد کاربر را با استفاده از تصویر یا ویدیو شناسایی کند.

پتنت جدید سامسونگ فرآیند خرید آنلاین را مبتنی بر عکس کاربر به جای پسورد ایمن‌تر خواهد کرد. اغلب موارد به خاطر سپردن پسوردهای پیچیده کار دشواری است و احتمال سرقت پسورد توسط هکرها نیز وجود دارد. با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی نیست که کاربر حین انجام خریدهای آنلاین در حضور دوستان خود مخفی کاری کرده و نگران افشای پسوردش باشد. از سوی دیگر از آنجایی که کاربران دوست ندارند با مخفی کاری برای ورود پسورد در میان دوستان خود بی ادب به نظر برسند، پسورد خود را در گوشی یا کامیپوتر ذخیره می‌کنند تا مجبور نباشند برای هر بار خرید پسورد را وارد کنند.

مطابق با این پتنت، گوشی یا کامپیوتر کاربر را تشویق می‌کند تا حین ثبت عکس حرکاتی خاصی را انجام دهد، برای مثال لبخند یا چشمک بزند یا سرش را کج کند. انجام این حرکات به کاربر کمک می‌کند تا هویت اش را ثابت کند.

اگرچه چنین فناوری‌هایی در حال حاضر خنده دار به نظر می‌رسند در آینده‌ای نزدیک راهکارهایی بسیار ساده و ایمن جایگزین پسوردهای فعلی امروزی خواهند شد. طراحی فروشگاه اینترنتی سایر شرکت‌ها از جمله علی بابا و مسترکارت نیز در حال کار بر روی فناوری‌های مشابهی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.