نبرد روبات های غول پیکر

ژاپن و آمریکا قصد دارند در رویدادی که از آن با عنوان نبرد روبات‌های غول‌پیکر یاد می‌شود در سال آینده میلادی نمایشی از مبارزه روبات‌های مسلح خود برپا کنند.

صنایع Suidobashi Heavy تلویحا موافقت خود را با درخواست شرکت MegaBots که مقر آن در بوستون است اعلام کرده تا روبات‌هایی که توسط این دو شرکت تولید شده‌اند نبردی دیدنی داشته باشند.

اگرچه رقابت‌هایی مانند RoboGames چیز جدیدی نیستند اما این نبرد که در آن از روبات‌هایی با ۴ متر ارتفاع استفاده می‌شود، اولین در نوع خود است.

در سال ۲۰۱۲ روبات Kuratas شرکت Suidobashi با الهام از روبات‌های mecha که در انیمیشن تخیلی ژاپنی به‌کار گرفته شده بودند طراحی شد.

این روبات ۵۰۰۰ کیلوگرم وزن داشت و از سه چرخ، دو بازو و کابینی برای یک نفر به همراه سلاح‌های مختلف با قابلیت شلیک گلوله و آتش بهره می‌برد.

این روبات در وب‌سایت آمازون ژاپن با قیمت ۹۷۶ هزار دلار در معرض فروش قرارگرفت اما در حال حاضر عبارت “موجود نیست” در کنار نام آن درج شده است.

مدیرعامل Suidobashi، در خصوص این نبرد می‌گوید:
ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کشور دیگری در این نبرد پیروز شود. روبات‌های غول‌پیکر، فرهنگ ژاپن هستند.

mechabot-۲این رقابت در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و پس از ویدئوی منتشره MegaBots در هفته گذشته که رقیب را به نبرد فراخواند، کلید خورد. این ویدئو تا کنون بیش از دو میلیون بازدید داشته است.

روبات Mark II شرکت MegaBot در حدود ۵۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط تیمی دونفره و به سبک تانک‌های جنگی کنترل می‌شود. گلوله‌های آتشی ۱.۳ کیلوگرمی توسط این روبات شلیک می‌شوند.

با این وجود یکی از چالش‌های این دو شرکت، نزدیک کردن عملکرد روبات‌ها به انتظارات حضار است تا نبردی کاملا واقعی شکل گیرد.

با این وجود هدایت این روبات‌ها توسط انسان و امکان وارد آمدن آسیب‌های شدید به آن‌ها سؤالی است که هنوز بدون پاسخ باقی مانده است. .طراحی فروشگاه اینترنتی

ساخت اولین تراشه 7 نانومتری جهان

شرکت آی.بی.ام از ساخت اولین تراشه ۷ نانومتری جهان خبر داد. ضخامت این تراشه به اندازه یک ده هزارم موی انسان است.

شرکت‌های رقیب در سال‌های اخیر موفق به ساخت تراشه‌های ۲۲ ، ۱۶ یا ۱۴ نانومتری شده بودند، اما هرگز نتوانسته بودند تراشه ۷ نانومتری بسازند.

آی.بی.ام مدعی است تراشه جدیدش در محیط محدودی که دارد از عملکردی حدودا ۵۰ درصد بهتر از تراشه‌های رقیب برخوردار است و از نظر میزان مصرف انرژی هم تا ۵۰ درصد بهتر از رقباست.

این تراشه برای ارائه خدمات کلود، تحلیل حجم بالای داده، ارائه خدمات همراه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی این تراشه از ترکیب آلیاژی خاصی به نام ژرمانیم سیلیکون استفاده شده که اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط خود آی.بی.ام ابداع شده بود.

تراشه ۷ نانومتری نسل دهم تراشه‌های ساخت آی.بی.ام محسوب می‌شود. این شرکت کار خود را با ساخت تراشه‌های ۹۰ نانومتری آغاز کرده بود.

انتظار می‌رود آی.بی.ام اولین سری از ابررایانه‌های مجهز به این تراشه‌ها را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند.

البته استفاده این شرکت از تراشه‌های ۱۰ و ۱۴ نانومتری کماکان ادامه خواهد یافت.طراحی فروشگاه اینترنتی

لپ تاپ های بد بوی دل!!!

پس از اعتراضات گسترده عده‌ای از خریداران لپ تاپ‌های ساخت شرکت دل، این شرکت مجبور به تعویض آنها بدون دریافت هزینه شد.عده‌ای از خریداران لپ تاپ مدل Latitude E۶۴۳۰u شرکت دل مدعی شده بودند که پس از مدتی کار کردن با این رایانه احساس می‌کنند بوی بسیار نامطبوعی از آن متصاعد می‌شود که بی شباهت به بوی ادرار گربه نیست.

به نظر می رسد این نقص ناشی از سوءکارکرد یکی از اجزای این لپ‌تاپ باشد که در مدل های جدیدتر آن برطرف شده است، اما در این مدت صدها کاربر دل وجود چنین مشکلی را تایید کرده اند.

این شرکت اولین بار چهار ماه قبل از وجود مشکل مذکور آگاه شد. در آن زمان یکی از کاربران به دل اطلاع داد که بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی از صفحه کلید لپ تاپ های Latitude E۶۴۳۰u شرکت دل به مشام می رسد.

پس از آنکه تقویت فن‌ها و تمیز کردن صفحه کلید مشکل را حل نکرد و کاربران زیادی در دهها کشور جهان وجود آن را گزارش دادند، مشخص شد که مشکل یاد شده جدی است.

لپ‌تاپ های Latitude E۶۴۳۰u تولید شده از یک ماه قبل توسط دل دیگر چنین مشکلی نداشته اند و به نظر می رسد دل بی سروصدا موضوع را حل وفصل کرده است.

البته برخی کاربران می‌گویند پس از تعویض لپ تاپ های بدبوی خود کماکان احساس می‌کنند مشکل به طور کامل رفع نشده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

رایانه می تواند حتی مشکلات علمی را هم حل کند

در دانشگاه تافتس (Tufts) در ایالت ماساچوست آمریکا پژوهش جالب و امیدوارکننده‌ای انجام شده است.
در این دانشگاه چند رایانه توانستند یکی از رمز و رازهای علمی را که سال‌های مدیدی برای دانشمندان لاینحل باقی مانده بود، رمزگشایی کنند.

در این فرایند رایانه توانست از قدرت کرم پهن در بازسازی سلول‌های خود پرده بردارد.
کرم پهن به دسته‌ای از کرم‌های انگلی اطلاق می‌شود که دارای ساختاری ساده و فاقد دستگاه گردش خون و تنفسی است. این کار با بهره‌گیری از مفهوم هوش مصنوعی صورت گرفته است و لذا این پژوهش نویدبخش کارکردهای فراوان هوش مصنوعی در حوزه پزشکی است.
بر این اساس انتظار می‌رود دانشمندان در آینده با درک نحوه رشد اعضای قطع‌شده یا بافت‌های آسیب‌دیده بدن انسان، بتوانند بافت‌های تخریب‌شده را بازسازی کنند.
این دستاورد ارزشمند در نشریه PLOS Computational Biology منتشر شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

ابزار ضد هرزنامه در جیمیل

گوگل امکانات تازه‌ای را به جیمیل افزوده تا فیلتر شدن ایمیل‌ها با دقت بیشتری صورت بگیرد و بتوان ایمیل‌های ناخواسته را با هوشمندی بیشتری شناسایی کرد.

یکی از مشکلات همیشگی کاربران خدمات ایمیل اشتباه سرویس‌ها در تشخیص ایمیل‌های ضروری از هرزنامه‌هاست که موجب می‌شود نامه‌های مهم به موقع به دستشان نرسد.

حال گوگل می‌گوید فناوری پالایش دقیقی را در جیمیل به کار گرفته که قبلا در سرویس جستجو و گوگل ناو به کار گرفته شده بود.

این ابزار که Postmaster نام دارد، با تحلیل داده‌های ایمیل‌های ارسالی و از جمله داده‌های گنجانده شده در آنها، گزارش‌های مختلف، گزارش‌های قبلی ارسال هرزنامه، بررسی شهرت ارسال کننده و … در مورد هرزنامه بودن یا نبودن هر ایمیل تصمیم‌گیری می‌کند.

گوگل امیدوار است استفاده از این سیستم باعث شود جیمیل به درستی بتواند تفاوت یک ایمیل بانکی با ایمیل تبلیغاتی را تشخیص دهد.

این شرکت مدعی است با استفاده از سیستم مذکور میزان هرزنامه‌های ارسالی برای کاربران جیمیل به ۰.۰۵ درصد کاهش یابد.طراحی فروشگاه اینترنتی