امتیاز جدید فیس بوک به کارمندانش

مزایای متنوعی که شرکت فیسبوک در اختیار کارمندان خود قرار می دهد اکنون شامل یک امتیاز قابل توجه است که کارمندان این شرکت را تشویق می‌کند با دریافت مبلغ 10 هزار دلار، خانه خود را به نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا منتقل کنند.

 کارمندان موظف هستند طراحی فروشگاه اینترنتی پس از دریافت این پول خانه‌ای را در نزدیکی 16 کیلومتری دفتر فیسبوک واقع در One Hacker Way در فاصله 48 کیلومتری جنوب سان فرانسیسکو اجاره یا خریداری کنند. علاوه بر این مبتنی بر هزینه‌های مربوط به مسکن، برخی از کارمندان می‌توانند تا 15 هزار دلار پول دریافت کنند.

 به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک، مزایای این شرکت برای پشتیبانی از کارمندان فیسبوک و اعضای خانواده این کارمندان در تمامی مراحل زندگی طراحی شده‌اند.

 در هر حال منتقدان هشدار داده‌اند که این طرح می‌تواند موجب جایگزینی طبقات اجتماعی در بافت مناطق کم درآمد مانند پالو آلتوی شرقی شده و ساکنین محلی را مجبور به جا‌به‌جایی کند.

 علاوه بر این فیسبوک می‌تواند مبتنی بر اجرای این طرح کارمندان خود را به صرف وقت بیشتر در محیط کاری تشویق کرده و مانع از اتلاف وقت در مسیر رفت و آمد بین خانه و محل کار شود. این طرح هم چنین می‌تواند در کاهش هزینه‌های سرویس‌های اتوبوس لوکس فیسبوک کمک کننده باشد. از سوی دیگر آگاهی مالکان خانه از این موضوع می‌تواند موجب افزایش هزینه اجاره یا خرید مسکن شود.

 در هر حال میانگین قیمت خانه در منلو پارک در حال حاضر حدود 2 میلیون دلار است و این مبلغ 10 هزار دلاری نمی‌تواند کمک چندانی به خرید یا اجاره خانه کند.

 فیسبوک از اوایل سال جاری فعالیت خود در دفتر مرکزی منلو پارک را آغاز کرد. این دفتر که برای 2800 کارمند ساخته شده است، دارای 430 هزار فوت مربع فضای داخلی است.طراحی فروشگاه اینترنتی

بزرگترین تلاش انسان در جستجوی یافتن ماده تاریک


بیشترین حجم مواد در عالم را ماده تاریک تشکیل می دهد و در عین حال کمترین بخش از دانش بشر نیز متعلق به همین ماده ناشناخته است. در واقع دلیل نامگذاری این ماده به صورت Dark Matter هم همین ناشناخته بودن آن است. در سال های اخیر تلاش های بسیار زیادی برای یافتن نشانه هایی از این ماده و کشف شرایط فیزیکی و روابط حاکم بر آن در بین فیزیکدانان سراسر دنیا انجام شده اما با وجود نزدیک شدن به حل این معما، هنوز هیچ گزینه قطعی در دسترس دانشمندان نیست. هر چند این اتفاق باعث دلسردی فیزیکدانان نشده طراحی فروشگاه اینترنتی و به همین دلیل بزرگترین تلاش بشر برای یافتن نشانه هایی از ماده تاریک چندی است که آغاز شده است.

آزمایش LUX ماده تاریک (Large Underground Xenon) دقیق ترین و پیچیده ترین آشکارساز ماده تاریک در جهان به حساب می آید و اخیرا حساسیت آشکارسازی آن به طور فوق العاده ای با فاکتور 20 افزایش پیدا کرده تا  LUX به دنبال WIMP ها یا عظیم با برهمکنش ها بسیار ضعیف می گردد. این ذرات جرمی چندین برابر پروتون دارند اما به ندرت با ماده ای که ما می شناسیم برهمکنش می کنند. آشکارساز به کار رفته در این آزمایش از یک مخزن حاوی 370 کیلوگرم زنون تشکیل شده که اطراف آن را 64 تیوب فوتومولتیپلایر احاطه کرده اند. در شرایط بسیار نادری که یک WIMP به اتم های زنون برخورد کند نوری تابش می شود که توسط تیوب ها شناسایی خواهد شد. البته سختی کار آنجاست که تا به حال هیچ ذره ای از این نوع توسط LUX شناسایی نشده اما محققان امیدوارند افزایش حساسیت دستگاه بتواند به آنها در راه آشکارسازی WIMPها کمک کند. این تلاش برای یافتن ماده تاریک از سال 2014 شروع شده و در فازهای مختلفی ادامه داشته است. قرار است فاز نهایی LUX تا سال 2016 اجرا شود و به این ترتیب طولانی ترین جست و جوی محققین برای شناسایی خصوصیات ماده تاریک انجام شود. شناخت ماده تاریک می تواند کلیدی برای ورود به بخش ناشناخته ای از فیزیک باشد که قادر است دانش انسان درباره عالم را تکمیل کرده و به او در راه درک آغاز آفرینش کمک کند.طراحی فروشگاه اینترنتی

نوع جدیدی از حافظه ها وارد بازار شده اند

امروزه حافظه های همراه جزو جدا ناپذیر از دنیای دیجیتال ما هستند.همه کاربران آنلاین و دیجیتال به طور دائم یک و یا چند فلش درایو را در جیب های خود حمل می کنند و به محض دیدن یک مدیا و فایل مهم از آن به عنوان ذخیره ساز فوری و همراه استفاده می کنند.حافظه های فلش امروزی در حجم ها و اندازه های مختلف موجود هستند طراحی فروشگاه اینترنتی و رابط های آنها را USB 20./3.0 تشکیل می دهد.پورتی جهانی که در تمامی سیستم های امروزی دیده می شود.خیلی آسان فلش خود را به سیستم متصل کرده و اطلاعات مورد نظر را انتقال دهید.از سوی دیگر حافظه های سالید و یا همان SSD های خودمانی،در قسمت های سخت افزاری شباهت های بسیاری با یک حافظه فلش دارند.اما دقیقا مثل هم نیستند.حال چه می شود اگر یک فلش درایو و SSD را با یکدیگر ادغام نماییم؟

در حال حاضر بازار IT دارای نمونه هایی از حافظه های اکسترنال است که در آنها به جای استفاده از هارد دیسک های 2.5،از حافظه های سالید استفاده می گردد.اما کاربران امروزی به دنبال یک حافظه کوچک اما با حجم و سرعت بسیار بالا هستند.حافظه های فلش درایو USB به دلیل محدودیت های بسیار از نرخ خواندن/نوشتن کمتری به نسبت SSD ها برخوردار هستند.اینک کمپانی "VISIONTEK" در اقدامی جالب فلش درایو هایی را تولید کرده است که در آنها از فناوری SSD بهره گرفته شده است.محصول مورد نظر از طریق دو پورت USB 2.0/3.0 قادر به فعالیت است اما برای پورت USB 3.0 بهینه شده است.این حافظه ها در سه حجم 128/256/512 گیگابایت تولید شده و می توان نام پاکت پی سی سالید را بر روی آنها نهاد." Mark Bilson" از مدیران اجرایی کمپانی VISIONTEK در باره این حافظه ها گفت:الویت ما تولید حافظه های کوچک،با ظرفیت بالا و صد البته قابلیت حمل بسیار آسان بود.بدین طریق کاربران خلاق،حرفه ایی و آن دسته از کسانی که همیشه در حال رفت و آمد بوده و اصطلاحا سرشان شلوغ است،با خیالت راحت به فعالیت های دیجتالی خود می پردازند.این حافظه های با سیستم عامل های ویندوز،لینوکس و مک هماهنگی کامل دارد.

IC های حافظه در یک پوشش آلومینیومی قرار گرفته و از نوع MLC NAND هستند.استقامت این تراشه بسیار بالا توصیف شده است.این کمپانی مدعی سرعت خواندن/نوشتن 450MB/sec-155MB/sec شده است.این محصولات دارای قیمت های 90 دلار برای 128 گیگ،150 دلار برای 256 گیگ و در نهایت 280 دلار برای مدل 512 گیگابایتی هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی

تختخواب ضد زلزله

زمین لرزه از جمله حوادث طبیعی به شمار می رود که ترس و تشویش بسیاری برای آدم به همراه دارد و وقتی در مقیاس های بزرگ روی می دهد، قادر است در عرض چند دقیقه تمام زندگی انسان را متلاشی نموده و با خاک یکسان کند. از این رو در بسیاری از مواقع به عنوان یک پدیده کشنده از آن یاد می شود.

در بسیاری از کشورهای زلزله خیز برای پیشگیری از این خشم زمین، تمهیدات متعددی اندیشیده شده. از جمله می توان به تختخواب ضد زلزله اشاره نمود که برای حفاظت فرد او را در خود محبوس می نماید.

تختخواب مورد بحث هنگام وقوع زلزله، 4 تخته بزرگ از اطراف خود بیرون آورده طراحی فروشگاه اینترنتی و فرد یا افرادی که روی آن خوابیده اند را می بلعد تا آنها را از تمامی خطرات ناشی از لرزش زمین مصون نگه دارد.

جالب اینجاست که افراد می توانند روش محبوس شدن خود در این تخت را انتخاب نمایند. به طور مثال، یک عدد تشک زیره-کاذب کلاسیک وجود دارد که شما به داخل آن انداخته می شوید؛ روش بعدی که می توان آن را صندوق جادویی نامید، به این صورت است که دری به روی شما بسته می شود. یا یک گزینه هم برای افرادی وجود دارد که از دفن شدن درون تابوت فلزی بزرگ هراسی ندارند.

با انتخاب هر کدام از روش های یاد شده، خیالتان راحت خواهد بود که هنگام زمین لرزه هیچ نوع آسیبی به شما وارد نخواهد گشت و حتی برای زمان پس از زلزله نیز می توانید تا پیدا کردن مکانی امن و گرم در همین اتاقک تختخوابی باقی بمانید.

حالا این سوال پیش می آید که چه کسی چنین چیزی را اختراع کرده و اصلا چرا چنین ایده ای به ذهنش خطور نموده؟ به گزارش گیزمودو طراح این تختخواب فردی چینی به نام «وانگ ونیکس» است که پتنت این اثر را در سال 2010 میلادی به ثبت رسانده.

در یوتیوب می توانید ویدئوهای مختلفی از طرح اولیه این محصول ضد زلزله را پیدا و تماشا نمائید. در آخر هم باید گفت با اینکه این تخت تا حدی ترسناک به نظر می رسد و گویا آدم خودش با پای خود درون تابوتی فلزی می رود اما نتیجه و انتهای خوبی دارد و برعکس روند همیشگی دفن شدن، این بار خود را به خاک می سپارید تا زنده بمانید.طراحی فروشگاه اینترنتی

به گفته ناسا بهترین کاوشگران مریخ، فضانوردانی از ایران و برزیل خواهند بود

سازمان ناسا استخدام فضانوردان برای اعزام به مریخ را آغاز کرده و مدعی شده که فضانوردانی از ایران و برزیل می توانند بهترین گزینه‌ها برای سفر به فضا باشند.

 ناسا در ادامه پروژه های بلندپروازانه خود قصد دارد طراحی فروشگاه اینترنتی تا در آینده ای نزدیک، فضانوردانی را به آژانس فضایی بین المللی، مدار ماه و در نهایت مریخ اعزام کند. اما یکی از بزرگ‌ترین چالش های پیش روی این سازمان و همچنین فضانوردان، میزان و شدت تابش اشعه های کیهانی خورشید و سایر ستاره ها در فضاست که می تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

 همانطور که می دانید اتمسفر زمین در کنار میدان مغناطیسی، نقشی همانند یک سد را در برابر نفوذ این تشعشعات به زمین ایفا می کنند، اما متاسفانه سیاره مریخ از این میدان مغناطیسی بی بهره است و به همین جهت، بخش قابل توجهی از این سیاره در طی میلیون ها سال از بین رفته است.

 از این رو، تمامی فضاپیماها به لایه محافظی در برابر نفوذ تشعشعات مجهز شده اند که از آنها مراقبت می کند و همچنین پایگاه هایی که در آینده در این سیاره احداث خواهند شد، می بایست در عمق چندین متری سطح سیاره ساخته شوند تا خطری از سوی این اشعه ها، آنها را تهدید نکند.

 حال اگر قرار باشد که فضانوردانی به سطح این سیاره بروند و با وسایلی مخصوص به کاوش بپردازند، چگونه می توان از آنها در برابر آسیب های این تشعشعات خطرناک محافظت کرد.

 بهترین راه حل برای این امر، انتخاب افرادیست که بدن آنها از مقاومت بالاتری در برابر این تشعشات برخوردار باشد. به همین جهت، دانشمندان طی مطالعات چندین ساله خود بر روی ساکنین مناطق شمالی ایران و بویژه شهر رامسر به این نتیجه رسیدند که این منطقه بیشترین سطح از اشعه های کیهانی را دریافت می کند که تقریباً 80 برابر بیشتر از میانگین جهانیست.

 از سویی دیگر، پژوهش های صورت گرفته بر روی هزاران نفر از ساکنین این منطقه نشان می دهد که میزان ابتلا به سرطان ریه در میان رامسری ها، بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است که این محققان اصلی ترین دلیل آن را وجود ژنی دانستند که وظیفه تولید گلبول های سفید خون و به اصطلاح "سلول های قاتل طبیعی" را بر عهده دارد که به تومورهای سرطانی حمله کرده و آن ها را از بین می برند که این ژن در میان رامسری ها از قدرت و فعالیت بیشتری برخوردار است.

 علاوه بر رامسر، مناطق دیگری از کره زمین همچون منطقه ساحلی Guarapari در کشور برزیل نیز بیشترین میزان تابش اشعه های کیهانی را می بینند که ساکنین این منطقه می توانند در کنار مناطق دیگری همچون Yangjiang چین و Karunagappally هند، افراد مناسبی برای سفر به مریخ باشند.

 بر این اساس، دیگر نیازی به تغییر و دستکاری ژنتیک به منظور پرورش فضانوردانی با بدنی مقاوم در برابر اشعه های کیهانی نخواهد بود و می توان از افرادی در نقاط مختلف کره زمین که بدن آنها از این ویژگی خارق العاده برخوردار است استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی