امتیاز جدید فیس بوک به کارمندانش

مزایای متنوعی که شرکت فیسبوک در اختیار کارمندان خود قرار می دهد اکنون شامل یک امتیاز قابل توجه است که کارمندان این شرکت را تشویق می‌کند با دریافت مبلغ 10 هزار دلار، خانه خود را به نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا منتقل کنند.

 کارمندان موظف هستند طراحی فروشگاه اینترنتی پس از دریافت این پول خانه‌ای را در نزدیکی 16 کیلومتری دفتر فیسبوک واقع در One Hacker Way در فاصله 48 کیلومتری جنوب سان فرانسیسکو اجاره یا خریداری کنند. علاوه بر این مبتنی بر هزینه‌های مربوط به مسکن، برخی از کارمندان می‌توانند تا 15 هزار دلار پول دریافت کنند.

 به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک، مزایای این شرکت برای پشتیبانی از کارمندان فیسبوک و اعضای خانواده این کارمندان در تمامی مراحل زندگی طراحی شده‌اند.

 در هر حال منتقدان هشدار داده‌اند که این طرح می‌تواند موجب جایگزینی طبقات اجتماعی در بافت مناطق کم درآمد مانند پالو آلتوی شرقی شده و ساکنین محلی را مجبور به جا‌به‌جایی کند.

 علاوه بر این فیسبوک می‌تواند مبتنی بر اجرای این طرح کارمندان خود را به صرف وقت بیشتر در محیط کاری تشویق کرده و مانع از اتلاف وقت در مسیر رفت و آمد بین خانه و محل کار شود. این طرح هم چنین می‌تواند در کاهش هزینه‌های سرویس‌های اتوبوس لوکس فیسبوک کمک کننده باشد. از سوی دیگر آگاهی مالکان خانه از این موضوع می‌تواند موجب افزایش هزینه اجاره یا خرید مسکن شود.

 در هر حال میانگین قیمت خانه در منلو پارک در حال حاضر حدود 2 میلیون دلار است و این مبلغ 10 هزار دلاری نمی‌تواند کمک چندانی به خرید یا اجاره خانه کند.

 فیسبوک از اوایل سال جاری فعالیت خود در دفتر مرکزی منلو پارک را آغاز کرد. این دفتر که برای 2800 کارمند ساخته شده است، دارای 430 هزار فوت مربع فضای داخلی است.طراحی فروشگاه اینترنتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.