امکان شارژ لوازم الکتریکی با استفاده از امواج وایفای به زودی فراهم می شود


مهندسان دانشگاه واشنگتن موفق به کشف روشی برای مخابره‌ی انرژی به دستگاه‌های برقی با استفاده از روترهای وای‌فای شده‌اند. این فناوری انرژی از طریق وای‌فای (PoWiFi) نام دارد و به زودی نتایج تحقیقات بر روی آن در کنفرانس کانتکس در آلمان ارائه خواهد شد.

PoWiFi نام فناوری است که به تازگی توسعه یافته که بوسیله‌ی آن می‌توان انرژی را به صورت بی‌سیم انتقال داد. امواج رادیویی مخابره شده می‌توانند حداکثر یک وات انرژی حمل کنند؛ چرا که سازمان‌های استاندارد اجازه‌ی ارسال امواج با انرژی بیشتر را نمی‌دهند. با این حال در فناوری جدید انرژی از کانالی جدا ارسال شده و مانع عملکرد مناسب روتر به عنوان یک دستگاه برای تبادل داده نمی‌شود. وامسی تالا، محقق ارشد این پروژه می‌گوید:

برای اولین بار ما نشان دادیم که می‌توان از طریق امواج وایفای لوازم الکتریکی را شارژ کرد. ما سیستمی ساخته‌ایم که هم به عنوان یک روتر و هم یک منبع انرژی عمل می‌کند.

در ابتدای راه با استفاده از این فناوری می‌شد یک دوربین کوچک را در فاصله ۵ متری شارژ کرد. به تازگی محققان این پروژه، برای اثبات عملی بودن روششان، یک دستبند سلامتی را از ۰ تا ۴۱ درصد در ۲.۵ ساعت شارژ کرده‌اند. البته در حال حاضر سرعت شارژ این فناوری قابل مقایسه با شارژ از طریق کابل‌ها نیست.

محققان برای بررسی تاثیر این فناوری بر روی سرعت اینترنت، آن را در ۶ خانه مورد بررسی قرار دادند؛ اما هیچ یک از کاربران در این ۶ خانه کاهشی در سرعت اینترنت ملاحظه نکردند.

برای عملی شدن این فناوری نیاز به ایجاد تغییرات زیادی حس می‌شود تا پایداری آن را تضمین کند. برای مثال آنتن دریافت کننده‌ی انرژی در حال حاضر ابعاد بزرگی دارد و برای اینکه بتوان آن را در دستگاه‌های الکتریکی جاسازی کرد باید ابعاد آن بسیار کاهش یابد.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده مشکلات این فناوری را برطرف کرده و آن را در ابعاد بزرگ گسترش دهند.طراحی فروشگاه اینترنتی

بلندگوی پاناسونیک می تواند صدای شما را به سه زبان زنده دنیا ترجمه کند

فرودگاه توکیوی ژاپن مراحل آزمایشی استفاده از بلندگوی مترجم پاناسونیک را آغاز کرده است.

کمپانی پاناسونیک به تازگی موفق به تولید دستگاه پیشرفته و در عین حال جالبی شده است که قادر است صدای فرد را به سه زبان مختلف ترجمه کند. این بلندگو Megaphoneyaku نام دارد که بخش پایانی این اسم (yaku)، نام اصلی این دستگاه است که به معنی "ترجمه" است.

همانطور که در تصویر زیر می بینید این دستگاه شباهت زیادی به بلندگوهای قدیمی دارد اما با این تفاوت که یک فبلت در قسمت بالایی آن تعبیه شده است و می تواند صدای فرد را که به زبان های انگلیسی، چینی و یا کره ای صحبت می کند به یکی از این سه زبان ترجمه کند. البته امکان ترجمه به دو زبان به صورت همزمان نیز وجود دارد.

 ایده ساخت این دستگاه زمانی بر ذهن محققان ژاپنی نقش بست که در سال 2014 و در جریان سیلی که اتفاق افتاد، کارکنان فرودگاه نمی توانستند به خوبی با مسافران و افرادی که در فرودگاه حضور داشتتند ارتباط برقرار کنند و در توزیع آب و غذا با مشکلاتی مواجه شدند.

اگر این فرآیند ترجمه از طریق یک اپلیکیشن و یا یک وب سایت انجام شود، نمی توان انتظار داشت که ترجمه ای با کیفیت خوب و عالی را ارایه دهد و تنها مزیت آن در این است که مسافران می توانند حداقل منظور و قصد کارکنان فرودگاه و یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بفهمند.طراحی فروشگاه اینترنتی

ناسا روبات های انسان نمای خود را به فضا خواهد فرستاد

ناسا که چندین سال است تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با فضا دارد، هر ساله به فکر ارسال فضانورد به سیارات دیگر است. این کار، هزینه بسیاری را می‌طلبد و به همین دلیل، ناسا به تازگی ربات‌هایی را تولید کرده است تا با هزینه کمتر، روانه فضا سازد.

این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی، برای تحقیقات و پیشرفت آن ارسال کرده است. این دو دانشگاه از رقابت‌های رباتیک 2015 دارپا (DRC) انتخاب شده‌اند و هر یک از آن‌ها یک ربات R5 دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، هر دو گروه، به مدت دو سال از 250 هزار دلار بودجه‌ مصوب هیئت ماموریت‌های فضایی (STMD) بهره خواهند برد تا بهتر و با سرعت بیشتر کار توسعه را انجام دهند. ناسا و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL)نیز به طور مستقیم از هر دو گروه حمایت خواهند کرد.

ربات انسان‌نمای R5 دارای قد 190 سانتی‌متری و وزن 125 کیلوگرمی بوده و توسط مرکز فضایی ناسا، دانشگاه تگزاس و Texas A&M به تولید رسیده است. R5 از بسته قدرت داخلی، چندین سنسور و دوربین و اندام قابل جداسازی است. البته، باید گفت که در رقابت‌های DRC 2013 نیز این ربات با هدف امداد رسانی زمینی حضور داشت که به دلیل نقص‌های فراوانش، رتبه آخر را کسب کرد؛ اکنون اما ناسا امیدوار است با تغییراتی که در حال به وجود آمدن در آن است، یک ربات کامل را روانه فضا سازد.

این ربات‌ها قسمتی از چالش رباتیک فضایی آینده ناسا هستند که شاید بتوانند کمک زیادی را در راستای اهداف این شرکت داشته باشند (این چالش‌ها شامل رقابت‌های مجازی و فیزیکی رباتیک هستند). به نظر می‌رسد که این دو ربات ناسا به زودی دست‌خوش تغییرات زیادی شوند تا بتوانند به فضا فرستاده شوند.طراحی فروشگاه اینترنتی

بازار تلویزیون جهان در دستان سامسونگ

برای 10 سال متوالی سامسونگ پر فروش ترین تلویزیون در جهان است.کمپانی های بسیاری برای گرفتن سهم بازار تلویزیون ها از سامسونگ در تلاش بوده و هستند.سامسونگ به وسیله فناوری نقاط کوانتومی (QD) که در تلویزیون های SUHD اش مورد استفاده قرار داده است،شرایط را برای دیگر رقبا سخت کرده است.این تلویزیون ها با توجه به قیمت هایی کمتر از نمونه های مشابه رقبا و خدمات پشتیبانی قدرتمند،توازن بازار جهانی را به سوی خود متمایل کرده است.بسیاری از رسانه ها،منتقدین و حتی عوامل داخلی کره جنوبی،سال 2015 و خصوصا نیمه دوم آن را برای سامسونگ بسیار سخت میدانستند.اما بهتر است ببینید که در عوض چه اتفاق عجیبی روی داده است.

این غول کره ایی برای سالیان متوالی به عنوان پادشاه بلامانع دنیای تلویزیون ها است.سامسونگ همواره به دنبال بالا بردن قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون ها است.سامسونگ اولین برند در جهان است که به تلویزیون ها لعاب هوشمند داده و مشخصات پردازنده های مورد استفاده خود را به طور رسمی اعلام میکند.سامسونگ موفق است چرا که بسیاری از قطعات مورد استفاده خود را تولید کرده و در طراحی سخت افزار کم رقیب است.این کمپانی نه فقط برای خود،بلکه برای بسیاری از برندهای مطرح دنیا نیز به تولید قطعه و سخت افزار مشغول است.اینک در گزارش های جدید آماری NPG و NPD سامسونگ نه تنها در نیمه دوم سال 2015 با کاهش فروش مواجه نشده است،بلکه آمار خرید تلویزیون های این کمپانی در قاره آمریکا و اروپا به شدت رو به افزایش است.سامسونگ در ماه اکتبر به رقم باورنکردنی 1 میلیارد دلار در فروش تلویزیون شمال آمریکا رسیده است!این رقم تنها برای شمال آمریکا است.سامسونگ همچنان به عنوان پر فروش ترین تلویزیون UHD در جهان به شمار می رود.به عنوان مثال بد نیست بدانید که 51.1% درصد از کل تلویزیون های UHD فروخته شده در بازار ایالات متحده و 54.4% درصد از تمامی UHD های بازار مصرفی کانادا به برند سامسونگ تعلق داد.یعنی بیشتر از نیمی از بازار تلویزیون های بیش از FHD.بدین ترتیب این برند همچنان در صدر جدول جهان باقی ماند.

سامسونگ در 11 سال پیش به عنوان به طور رسمی وارد بازار آمریکایی شمالی شد و در آن زمان برندهای ژاپنی سلطنت بازار صوت و تصویر را بر عهده داشتند.فروش تلویزیون های سامسونگ در قاره آمریکا از سال 2004 به بعد سرعت گرفت.سامسونگ در رقابت با تلویزیون های OLED کمپانی LG،تلویزیون های SUHD را با قیمت های کمتر وارد بازار کرد که این امر موجب کاهش تقاضا برای تلویزیون های LG شد.سامسونگ در این باره گفت:سامسونگ همواره در حال پیشرفت در سهم بازار است و این موضوع به دلیل اعتماد مردم جهان به سامسونگ است.نام سامسونگ اینک مورد اعتماد برند تلویزیون در جهان است.طراحی فروشگاه اینترنتی

ماشینی که در کسری از ثانیه درختان را می بلعد

تا همین چند وقت پیش، قطع درختان به ابتدائی ترین شیوه ممکن انجام می شد و هیزم مورد نیاز برای گرم کردن خانه ها و ساخت وسایل چوبی با استفاده از همان تبرهای ابتدائی تامین می گردید.

اما تردیدی نیست که یک هیولای 900 کیلوگرمی با اره های غول پیکرش که روی جرثقیلی عظیم الجثه سوار شده این کار را به مراتب بهتر، سریع تر و با نیروی بیشتر انجام می دهد.

دستگاهی که در تصویر می بینید EcoLog 590D نام دارد و برای آن طراحی شده که درختان را در خشن ترین محیط ها به زیر بکشد، آنها را برش دهد و ظرف تنها چند ثانیه، شاخ و برگ و بخش های زایدشان را جدا کند.

تایرهای لاستیکی این ماشین برای ایجاد اصطکاک بیشتر به زنجیر چرخ های آن چفت شده اند و چرخ های جلویی نیز قادرند که ماشین را چند متری بالاتر از زمین در حالت تعادل نگه دارند.

بهتر است از زیاده گویی در این باره بپرهیزیم و توجه شما را به دستگاهی جلب کنیم که همچون قاتلی بی رحم درختان را به کام مرگ می کشد.طراحی فروشگاه اینترنتی