بلندگوی پاناسونیک می تواند صدای شما را به سه زبان زنده دنیا ترجمه کند

فرودگاه توکیوی ژاپن مراحل آزمایشی استفاده از بلندگوی مترجم پاناسونیک را آغاز کرده است.

کمپانی پاناسونیک به تازگی موفق به تولید دستگاه پیشرفته و در عین حال جالبی شده است که قادر است صدای فرد را به سه زبان مختلف ترجمه کند. این بلندگو Megaphoneyaku نام دارد که بخش پایانی این اسم (yaku)، نام اصلی این دستگاه است که به معنی "ترجمه" است.

همانطور که در تصویر زیر می بینید این دستگاه شباهت زیادی به بلندگوهای قدیمی دارد اما با این تفاوت که یک فبلت در قسمت بالایی آن تعبیه شده است و می تواند صدای فرد را که به زبان های انگلیسی، چینی و یا کره ای صحبت می کند به یکی از این سه زبان ترجمه کند. البته امکان ترجمه به دو زبان به صورت همزمان نیز وجود دارد.

 ایده ساخت این دستگاه زمانی بر ذهن محققان ژاپنی نقش بست که در سال 2014 و در جریان سیلی که اتفاق افتاد، کارکنان فرودگاه نمی توانستند به خوبی با مسافران و افرادی که در فرودگاه حضور داشتتند ارتباط برقرار کنند و در توزیع آب و غذا با مشکلاتی مواجه شدند.

اگر این فرآیند ترجمه از طریق یک اپلیکیشن و یا یک وب سایت انجام شود، نمی توان انتظار داشت که ترجمه ای با کیفیت خوب و عالی را ارایه دهد و تنها مزیت آن در این است که مسافران می توانند حداقل منظور و قصد کارکنان فرودگاه و یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بفهمند.طراحی فروشگاه اینترنتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.