ثبت حرکات نوازندگان با استفاده از نور


یک عکاس کانادایی موفق شده تا با ترکیب بکارگیری ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت حرکات دست نوازندگان را در زمان استفاده از آلات موسیقی ثبت کند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر بسیار زیبا است.

استفن اُورلاندو یک هنرمند کانادایی است که موفق شده با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت دوربین، تصاویری را از حرکات نوازندگان در زمان استفاده از الات موسیقی ثبت کند.

عکاس کانادایی برای ثبت تصاویر مورد نظر خود ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ  را به کمان نوازندگان ویولون و سولو متصل کرده و از آن‌ها خواسته تا یک قطعه‌ی موسیقی را بنوازند. ترکیب کمان‌های مجهز به ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ و نور کم محیط در کنار اکسپوژر طولانی مدت دوربین باعث شده تا کوچک‌ترین حرکات دست نوزانده نیز در قالب حرکات نور ثبت شود.


اورلاندو ایده‌ی ثبت تصاویر به این روش را از پرینتر نوری جون میلی الهام گرفته است. میلی تصاویر رنگ خود را از ویولون در سال ۱۹۵۲ به ثبت رسانده است.

اورلاندو در وب‌سایتش در این باره چنین نوشته است:

با استفاده از این روش می‌توان الگوی نوری را که با استفاده از هر وسیله‌ای در زمان حرکت ایجاد می‌شود، ثبت کرد. نور ثبت شده در تصاویر کاملا طبیعی است و از فوتوشاپ برای ویرایش آن استفاده نشده است.

وی پیش از این سابقه‌ی ثبت تصاویر به این روش را در مورد حرکات کایاک سواران در سواحل دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی

تبلت هایی که بیش از حد داغ می شوند


انویدیا با ارائه‌ی تبلت شیلد ۸ اینچی در سال گذشته، وعده‌ی تجربه‌ی بی‌نظیر بازی‌کردن گیم‌های مختلف را بر روی تبلت اندرویدی به هواداران خود داد. اما به نظر می‌رسد این شرکت به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری و ایجاد خطرهای احتمالی در حال پس گرفتن تبلت‌های فروخته شده‌ی خود است.

شرکت انویدیا به دلیل احتمال آتش‌گیری باتری تبلت‌های خود در حال پس گرفتن تبلت‌های شیلد فروخته شده‌ی خود است. البته جزئیات بیشتری از حالت‌هایی که احتمال به وقوع پیوستن این اتفاق وجود دارد، در دسترس نیست و انویدیا با گرفتن موضعی پیشگیرانه از کاربران تبلت‌های شیلد خواسته است تا به غیر از زمان بک‌آپ گرفتن از داده‌ها، از تبلت خود به هیچ عنوان استفاده نکنند.

انویدیا در زمان معرفی تبلت شیلد خود، بر روی طراحی آن تمرکز زیادی داشت و مدعی بود که طراحی شیلد طوری صورت گرفته است که می‌تواند دو برابر تبلت‌های عادی، گرمای حاصل از کارکرد را تحمل کند. اما آن طور که به نظر می‌رسد باتری تبلت شیلد همانند سایر بخش‌های این تبلت توانایی تحمل داغ شدن بیش از حد را ندارد. انویدیا برای پس گرفتن تبلت‌های شیلد خود وبسایتی اختصاصی تدارک دیده است و از خریدارانی که بین تیر ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال شیلد را خریداری کرده‌اند، درخواست کرده تا تبلت خود را به این شرکت بازگردانند و تبلتی جدید دریافت کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی

توسعه هولولنز در آینده ای نزدیک


ظاهرا این روزها باد به نفع مایکروسافت میوزد چون هر روزی چند خبر جدید از این کمپانی منتشر می شود. پس از طوفان خبری ویندوز 8 و اطلاعات مربوط به عرضه سه مدل جدید از خانواده لومیا که امروز منتشر شد، حالا نوبت به هولولنز است تا یک بار دیگر مایکروسافت را سر زبان ها بیندازد. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در مصاحبه ای اعلام کرد برنامه ریزی های لازم برای رساندن هولولنز به دست توسعه دهندگان در سال آینده میلادی انجام شده است. به گفته نادلا، هولولنز مسیری پنج ساله را طی می کند و در مرحله اول قرار است کاربران تجاری و enterprise به آن دسترسی داشته باشند. به این ترتیب چند سالی طول می کشد تا بتوانید یکی از این دستگاه های واقعیت افزوده را برای خودتان خریداری کنید.

هر چند اعلام اینکه در طول سال آینده قرار است نسخه ای مخصوص توسعه دهندگان آماده شود هم در نوع خودش بسیار هیجان انگیز خواهد بود. مایکروسافت به خوبی این نکته را درک کرده که هولولنز برای موفقیت به مجموعه ای از برنامه ها و محتواهای متنوع نیاز دارد و به همین دلیل کمک گرفتن از توسعه دهندگان در ابتدای راه امری منطقی به حساب خواهد آمد. هولولنز ابزار واقعیت افزوده مایکروسافت است که اولین بار در آوریل گذشته و در کنفرانس Build این کمپانی از آن رونمایی شد و با وجود بازخوردهای مثبت از سوی افرادی که موفق به آزمایش آن شده بودند، هنوز راه زیادی برای تکامل آن پیش روی مایکروسافت قرار دارد. ردموندی ها باید در طول 12 ماه آینده دستگاه خود را پرتابل تر کرده و همچنین در مسیر تبدیل شدن به وسیله ای موفق، می بایست رقبایی نظیر عینک گوگل را نیز پشت سر بگذارد که بنا به اخبار منتشر شده، نسخه دوم آن هم توسط غول جست و جوی جهان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.طراحی فروشگاه اینترنتی

خبرهایی از همکاری اپل با BMW به گوش می رسد

احتمال می‌رود که سرانجام اپل و BMW محصولی جالب را تولید کنند که کاربران از طریق آن خودرو قادر خواهند بود تا به مرورگری وب و استفاده از سیری بپردازند و در مقابل خودرو از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی کند. دو وب‌سایت رویترز و Manager Magazin اعلام کرده‌اند که این دو کمپانی در حال مذاکراتی با یکدیگر هستند که البته در این میان می‌توان به سفر مدیران اپل به Leipzig نیز اشاره کرد که دلیل آن‌ها برای انجام چنین کاری مشاهده شیوه ساخت BMW i3 در آن محل بوده است.


بنا بر گزارش‌ها اپل انتظار دارد که BMW نسبت به تولید خودرو‌های الکتریکی همانند روش خودرو‌های معمولی بازنگری کند و اپل از طریق آن بتواند خودرو مورد نظرش را تولید نماید. البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که BMW اعلام داشته که مذاکرات چندان جالبی در خصوص تولید محصول مشترک وجود نداشته و رویترز اعلام کرده است که شرکت‌ها در حال حاضر بر این باور هستند که فعلا نیازی به تولید یک محصول مشترک نیست.

جای تعجب نیست که کمپانی BMW سعی می‌کند در خصوص معاملات خود محتاطانه عمل کند و Klaus Froehlich در این خصوص اعلام کرده است که نمی‌خواهد اکوسیستم خود را برای یک رقیب قدرتمند باز نماید. اگرچه نمی‌توان به دور از هم بودن این دو کمپانی نیز فکر کرد در حالی که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. اپل اطلاعات بسیاری را در خصوص رابط کاربری می‌داند و دانش‌هایی نیز در خصوص استفاده از موبایل در خودرو دارد اما در زمینه تولید خودرو یک تازه وارد محسوب می‌شود و شاید استخدام چندین بازنشسته صنعت خودرو نیز دلیلی در این زمینه داشته باشد. در کنار این موضوع، BMW نیز می‌داند که می‌توانند حتی بدون این همکاری نیز خودرو‌های خود را به فناوری اتصال به دستگاه‌های مختلف مجهز کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی

بالن اینترنتی گوگل به سریلانکا رسید


گوگل با استفاده از پروژه جدیدی با نام«لون» اینترنت رایگان و پرسرعتی را در اختیار شهروندان سریلانکا قرار داد.

در اواسط سال ۲۰۱۱ میلادی، پروژه‌ای با نام Loon در گوگل آغاز شد تا استفاده از اینترنت رایگان را برای ساکنان جهانی زمین رقم بزند.

در پروژه Loon از بالن‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت معلق ماندن در هوا را دارند اما به دنبال همکاری جدیدی که بین گوگل و آژانس فضایی فرانسه صورت گرفت، نسل جدیدی از بالن‌ها طراحی شدند که اجازه استفاده از اینترنت حتی در دورترین نقاط زمین را نیز فراهم می‌کنند.

فراهم کردن چنین شرایطی و استفاده از اینترنت پرسرعت و رایگان در نقاط دور از دسترس بسیار هیجان‌انگیز و قابل توجه است.

اکنون مرحله اول اجرای پروژه Loon در سریلانکا اجرا شده تا مردم محروم این کشور بتوانند از اینترنت پرسرعت گوگل استفاده کنند.

بنا به گزارشات منتشر شده، پوشش‌دهی اینترنت با موفقیت انجام شده و کاربران در هر اینچ از خاک این کشور قادر به استفاده از اینترنت پرسرعت هستند.

این بالن در حدود ۲۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین بوده و به تجهیزاتی مانند پنل‌های خورشیدی و جعبه قطعات الکترونیکی مجهز شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی