ایراد فنی گوشی سونی اکسپریا زد4

زد 4 که برای اولین بار در ژاپن به قیمت 744 دلار عرضه می‌شود ظاهراً دچار مشکل بوده و خریداران روی نت با ابراز نارضایتی اعلام کردند گوشی جدید سونی ایراد ساختاری داشته و داغ می‌کند. کاربران از داغ شدن بیش‌ازحد گوشی عصبانی بوده و روی اینترنت علیه سونی مطالبی نوشته‌اند و این در حالی است که سونی مشکل را به گردن سازنده پردازنده انداخته است.

این داغ شدن بدین معنی است که پردازنده اسنپ دراگون 810 روی زد4 دلیل اصلی داغ شدن گوشی است و اگر این موضوع روی سایر گوشی‌ها نیز خود را نشان دهد خبر بسیار بد و ویران‌کننده‌ای برای شرکت کوآلکوم (سازنده پردازنده اسنپ دراگون) و همچنین سونی خواهد بود و روابط فنی این دو شرکت را زیر سؤال خواهد برد.

مشخصات فنی زد4 به شرح زیر است:
144 گرم وزن / ابعاد: 146 در 72 در 6.9 میلی‌متر / 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 / اندروید 5.0 / پردازنده اسنپ دراگون 810 از نوع MSM8994 / 32 گیگ حافظه داخلی و 3 گیگ رم به‌عنوان حافظه موقت / دوربین 20 و 5.1 مگاپیکسلی / باطری 2930 میلی‌آمپری طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری

قالیچه پرنده….

هواچرخ (Hoverbike) وسیله‌ای است که با بوجود آوردن بالشتک هوا باعث شناور شدن وسیله در ارتفاع کم از زمین می‌شود. هم اکنون شرکت Aerofex که در کالیفرنیا واقع شده است این شیوه حمل و نقل را که مدتها در انتظارش بودیم را به مرحله عرضه تجاری رسانده است.

طراحی Aero-X به گونه‌ای است که قادر به حمل دو سرنشین بوده و می‌تواند تا ۳ متر از زمین فاصله گرفته و با حداکثر سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.


Aero-X با کمک دو پروانه که جنس تیغه‌هایش از فیبر کربن است می تواند بدون نیاز به دویدن به روی باند و به صورت عمودی عملیات نشست و برخاست را انجام دهد که این قابلیت آنرا برای مصارف تفریحی و ورزشی، دامداری و گله داری، کشاورزی، دیده بانی و حتی با اضافه شدن قابلیت آب نشینی برای نجات سانحه دیدگان ساحلی ایده‌آل می‌کند.

Aero-X با وزن ۳۶۰ کیلوگرمی و طول و عرض به ترتیب ۴٫۵ و ۲٫۵ متری خود می‌تواند باری به وزن ۱۴۰ کیلوگرم را برای مدت ۷۵ دقیقه در هوا نگه دارد که با ماموریتهای تعریف شده برای آن کاملا هم‌خوانی دارد.

لازم به ذکر است که کنترل این وسیله کاملا مشابه با موتورسیکلت است و برای یاد گیری استفاده از آن تنها به چند ساعت زمان نیاز است.

شرکت Aerofex قیمت این قالیچه پرنده را ۸۵ هزار دلار در نظر گرفته که کمی زیاد است و با اتمام آزمونهای پروازی زمان ارائه به بازار آنرا ابتدای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است.طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری

رایانه بدون هارددیسک

اولین نمونه تولیدی رایانه بدون نیاز به هارد دیسک اچ‌پی موسوم به ماشین برای طراحی نرم‌افزارهای مختلف آماده شده و قرار است سال آینده میلادی عرضه شود.

البته تکمیل این محصول و افزودن تمامی قابلیت‌های یک رایانه هوشمند به آن، ممکن است تا ۵ سال به طول بینجامد.

این رایانه دارای ۲۵۰۰ هسته سی‌پی‌یو و یک حافظه ۳۲۰ ترابایتی است که ۲۰ برابر پیشرفته‌ترین رایانه سرور موجود در بازار است.

نقطه ضعف رایانه ماشین استفاده آن از حافظه‌های معمولی DRAM است که البته در مدل‌های بعدی اصلاح خواهد شد.

این رایانه که ابعادی به اندازه یک یخچال دارد نیازی به ذخیره‌سازی مرتب اطلاعات ندارد و حتی در صورت قطع ناگهانی برق یا وقوع هر مشکل پیش‌بینی نشده دیگر اطلاعات ذخیره شده بر روی آن پاک نخواهد شد.

به بیان دیگر تولید انبوه “ماشین” استفاده از هارد دیسک را منسوخ خواهد کرد و کاربران دیگر نگرانی بابت ذخیره‌سازی اطلاعات به طور دستی نخواهند داشت.

حافظه غیر فرار این رایانه که شباهت‌هایی به حافظه‌های فلاش دارد می‌تواند حتی در صورت خاموش کردن دستگاه همه داده‌های قبلا تولید شده را ذخیره کند.

البته مزیت این حافظه‌ها سرعت بالاتر آنها نسبت به حافظه‌های فلاش فعلی است. سرعت انتقال داده‌ها در “ماشین” ۱.۲ ترابایت در ثانیه خواهد بود.طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری

شایعاتی مبنی بر اینکه نکسوس بعدی را هواوی می سازد

گوگل تا کنون با یک سازنده‌ی چینی برای تولید نکسوس بعدی خود همکاری نکرده بود ولی در گوگل همواره باید منتظر وقوع اولین‌ها بود. در این مدت اخبار و اطلاعات زیادی درز کرده که ساخت نکسوس بعدی توسط هواوی را تایید می‌کند اما امروز اخباری از یکی از اعضای تیم هماهنگ کننده نکسوس منتشر شده که تولید این گوشی را توسط هواوی تایید کرده است.

اطلاعات زیادی در مورد سخت افزار این نکسوس ساخت هواوی در دسترس نیست و معلوم نیست هواوی چه نقشه‌ای برای ساخت یک نکسوس دارد ولی می‌توان حدس زد این نکسوس دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن QHD خواهد بود که از پردازنده پر سر و صدای اسنپدراگون 810 بهره می‌برد.

ساخت نکسوس فرصت بسیار خوبی برای هواوی است تا بتواند راه خود را در آمریکا و اروپا باز کند و فروشش را در این بازارها توسعه بخشد. طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری

با نصب یک برنامه براحتی سلامتی اندروید خود را چک کنید

ویروسی شدن لپ‌تاپ، تبلت یا اسمارت‌فون‌ها را می‌توان یکی از مشکلاتی دانست که کاربران با آن مواجه هستند اما با نصب یک برنامه می‌توان از سالم بودن اندروید اطمینان حاصل کرد.

اپلیکیشن‌های بسیاری تولید و عرضه می‌شوند اما برخی از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و بایستی بر تمامی اسمارت‌فون و تبلت‌ها نصب شوند.

برنامه CheckMyAndroid به کاربرانش اجازه می‌دهد تا از سلامتی اسمارت‌فون‌های خود اگاه شوند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان تمامی سنسورهای یک اسمارت‌فون را مورد بررسی قرار داد.

تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند از صفحه نمایش، پردازنده، حافظه، دوربین و … برخوردارند که مجموعه‌ای از این سنسورها در کنار یکدیگر به کاربران اجازه می‌دهد تا از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده کنند.

اما با نصب این برنامه نه تنها می‌توان از سلامت اسمارت‌فون‌ها اطلاع پیدا کرد بلکه پیکسل‌های سوخته صفحه نمایش نیز دیده می‌شوند.

آزمایش و بررسی انواع ماژول‌های سخت‌افزاری، برنامه‌ها و … را می‌توان جزو ویژگی‌های این برنامه دانست. کاربران پس از نصب این برنامه روی اسمارت‌فون‌هایشان با منوی اصلی این اپلیکیشن مواجه می‌شوند که دارای پس زمینه مشکی است و پس از ورود به این قسمت و انتخاب گزینه‌های متفاوت می‌توان به بررسی و همینطور آزمایش بخش‌های مختلف یک اسمارت‌فون یا تبلت بپردازند.

برای مثال، اگر می‌خواهید بخش لرزشی گوشی خود را امتحان کنید، می‌توانید قسمت Vibrate را فعال کرده و به تست و بررسی این قابلیت در گوشی خود بپردازید. طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری