نور نمایشگر تلفن همراه ممکن است باعث آسیب های چشمی شود


چشم پزشکان هشدار دادند اعتیاد روز افزون مردم به استفاده از تلفن های همراه ممکن است احتمال بروز آسیب‌های چشمی طراحی سایت را در آنها افزایش دهد.محققان می‌گویند نور تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی مثل رایانه‌، تبلت و تلویزیون های تخت می تواند به آسیب دراز مدت چشم منجر شود.

نور آبی بنفش صفحه های وسایل الکتونیکی به طور بالقوه خطرناک و برای پشت چشم سمی است؛ بنابراین رژیم لاغری در طول یک دوره طولانی می تواند به چشمتان آسیب بزند.

آزمایش ها نشان داده که قرار گرفتن در معرض این نوع نور اگر زیاد باشد خطر دژنراسیون ماکولار، از عوامل اصلی نابینایی را بالا می برد.

متخصصان چشم می گویند هرچند نور آبی خوب (آبی فیروزه‌ای) برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن لازم است، اما همچنین تصور می شود که آبی بنفش می تواند نظم خواب را به هم بزند و بر حال روحی اثر بگذارد.

در واقع ترکیبی از پلک نزدن و نزدیک نگه داشتن تلفن به چشم است که به چشم فشار می آورد.

برای آرام کردن کودکان از تبلت و موبایل استفاده نکنید


اگرچه استفاده از کتاب‌های اینترنتی و فراگیری اپلیکیشن‌ها در بعضی موارد مفید است اما استفاده از آنها برای کودکان زیر سه سال می‌تواند مضر باشد. محققان آمریکایی طراحی سایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از فناوری‌های نو به عنوان یک ابزار آرام‌کننده مانع از این می‌شود که ذهن کودکان پرورش یابد و بتواند روش‌های جدیدی را ابداع کند.


پیش از این یک تحقیق نشان داده بود رژیم لاغری که کودکان زیر ۳۰ ماه از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ویدیویی به اندازه‌ای که از تعامل با افراد خانواده فرا می‌گیرند، چیزی یاد نمی‌گیرند و بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است.

استفاده از این ابزارها در دوران کودکی می‌تواند در تکامل مهارت‌های اجتماعی، هم‌دردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.

همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین فعالیت‌های دستی شوند که برای تکامل مهارت‌های حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند و از این لحاظ هم می‌توانند کودکان را آسیب‌پذیر کنند.

بهبود کیفیت در گوشی های آینده سامسونگ


سامسونگ قصد دارد مواد سازنده، طراحی و صفحات نمایش، همه و همه را در دستگاه‌های هوشمند جدید خود ارتقا داده طراحی سایت و نهایتا با تنظیم قیمت دستگاه‌های خود در بازار به رقابت با دیگر برندهای مطرح مانند اپل ادامه دهد. بنابراین انتظار می رود که تعداد گوشی های بیشتری با بهره گیری از بدنه فلزی، ضخامت کمتر و صفحه نمایش های با رزولوشن بالاتر توسط سامسونگ ارائه شود.

سامسونگ فرایند تولید دستگاه‌هایی با کیفیت بدنه خوب را با تولید گلکسی آلفا آغاز کرد رژیم لاغری و این رویه را در دستگاه‌های سری A ادامه داد تا نهایتا امروز شاهد طراحی و کیفیت خوب دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس‌6 و اس6 اج منحصر به فرد باشیم.
به نظر می‌رسد این رویه ادامه خواهد داشت و کمتر شاهد تولید دستگاه‌‌هایی با بدنه پلاستیکی، مشخصات پائین و طراحی‌های معمولی باشیم.

ممنوعیت فروش تراشه های اینتل به چین


کاخ سفید چهار نهاد سازنده ابررایانه در چین را در فهرست ممنوعه خود قرار داده تا جلوی ارسال برخی اقلام صادراتی از آمریکا از جمله تراشه های ساخت شرکت اینتل برای آنها گرفته شود. چراکه معتقد است طراحی سایت چین از این تراشه ها برای ساخت ابررایانه هایی که در آزمایشات هسته ای بکار می روند، استفاده میکند.

دولت آمریکا ادعا کرده که چهار نهاد یاد شده و از جمله دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین در زمینه ساخت Tianhe-۲ و Tianhe-۱A فعالیت کرده‌اند. Tianhe-۲ سریع‌ترین ابررایانه دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند رژیم لاغری که از این دو ابررایانه در فعالیت‌های مربوط به انفجارهای هسته‌ای استفاده شده و در نهایت وزارت بازرگانی این کشور صادرات تراشه‌های Xeon و Xeon Phi اینتل را به چین ممنوع کرد.

شرکت اینتل هم از این تصمیم تبعیت کرده و می‌گوید از قوانین آمریکا به طور کامل تبعیت می‌کند.

چین خود در زمینه تولید پردازنده‌های رایانه‌ای فعال است و اقدامات دولت آمریکا احتمالا روند تولید این محصول را به طور بومی در چین تسریع خواهد کرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۲ هم کنگره آمریکا دو شرکت مخابراتی چینی Huawei و ZTE را به علت روابطشان با دولت چین تهدیدهایی بر ضد امنیت ملی ایالات متحده دانسته بود.

صنعت آی تی در آمریکا میلیاردر می سازد


شرکت فوربس هر ساله فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمند‌ترین افراد در آمریکا را منتشر می‌‏کند طراحی سایت که نام موسسان و مدیران عامل مایکروسافت، اوراکل، آمازون، گوگل، دِل و غیره در آن به چشم می خورد و امسال هم بیل گیتس، موسس مایکروسافت به عنوان ثروتمند‌ترین آمریکایی معرفی شده است.

فوربس امسال ثروت خالص بیل گیتس را ۷۲ میلیارد دلار برآورد کرده است رژیم لاغری که این رقم ۶ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل نیز رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. الیسون امسال ۴۱ میلیارد دلار ثروت داشته است. سال گذشته نیز ثروت الیسون ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده بود.

بررسی فهرست فوربس نشان می‌‏دهد صنعت آی تی دومین صنعت بزرگ آمریکا است که میلیاردر تحویل جامعه می‌‏دهد. حدود ۵۰ نفر از کسانی که امسال نامشان وارد این فهرست شده است، از فعالان و کارآفرینان آی تی هستند.

برآوردهای فوربس نشان می‌‏دهد ۴۰۰ ثروتمند بر‌تر آمریکا امسال در مجموع ۲. ۰۲ تریلیون دلار ثروت داشته‌‏اند که این رقم معادل کل تولید ناخالص داخلی کشور روسیه است.