آیفون دو دوربینه می شود

شرکت اپل همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارتقای دوربین آیفون بوده است و تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که این شرکت در گام بعدی به دنبال دو تایی کردن دوربین آیفون است.

براساس اختراعی که در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسیده اپل به دنبال قرار دادن طراحی سایت دو دوربین در پشت آیفون ۷ است.

یکی از این دوربین‌ها قرار است یک دوربین تله فوتو و دیگری یک دوربین با زاویه نرمال تا واید است که در حال حاضر روی مدل‌های آیفون قرار دارد.

در این گزارش جزئیات زیادی درباره دیافراگم، فاصله کانونی و مشخصات احتمالی دیگر این دو دوربین مطرح شده رژیم لاغری اما هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نیست.

تنظیم دو دوربین متفاوت در پشت گوشی یک کار خارق العاده است.

این اختراع در اکتبر ۲۰۱۳ به ثبت رسیده و احتمالا در آیفون ۶ اس یا آیفون ۷ بکار گرفته خواهد شد.

کشف علت قطعی های مکرر اینترنت

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با اعلام شناسایی علت اختلال و‌ قطعی‌ و وصلی‌های مکرر ADSL مخابرات، گفت: این مشکل ناشی از یک ایراد فنی در مودم‌های چند برند بوده که درباره تعویض مودم‌ها به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد. رضا خلیلی علت اختلال‌های سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات که به صورت قطعی و وصلی‌های مکرر نمایان می‌شود را تشریح کرد.

معاون فنی و مهندسی مخابرات تهران افزود: سال گذشته مشکل قطعی و وصلی‌های مکرر ناشی از مشکل کمبود IP بود که اکنون IP لازم تا حد زیادی تامین شده و بخشی نیز برای مشترکان جدید در حال تامین است.

وی توضیح داد: در نتیجه مشکل کمبود IP، مشترک جدید نمی‌توانست به شبکه متصل شود؛ برای مثال نمی‌توانست طراحی سایت صفحه باز کند و برای باز شدن یک صفحه باید چند بار درخواست می‌داد.

خلیلی گفت: علت جدید اختلال که توسط تیم فنی شناسایی شده ناشی از اشکال در برخی مدل‌ مودم‌های مشترکان است؛‌ برخی از مدل‌ها در چند برند دارای ایراد هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه اشکال با اشکال کمبود IP کمی متفاوت است، توضیح داد: در این مدل‌ها یک آدرس مک تکراری تعریف شده که برای مثال در یک منطقه در حالی که دو مشترک در حال کار هستند یکی قطع می‌شود و دیگری وصل است و این اختلال تکرار می‌شود.

وی با اعلام خودداری از برند این مودم‌ها، گفت: به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای پیمانکاران در خرید و فروش این برندها ایجاد شود، نام اعلام نمی‌کنم؛ اما با توجه به اینکه این مدل‌ها در حال شناسایی و تعویض هستند، ‌این اختلال رو به کاهش است.

خلیلی گفت: به این ترتیب مشترکانی که از مخابرات مودم گرفته باشند با آنها تماس گرفته می‌شود رژیم لاغری که برای تعویض مودم مراجعه کنند و مشترکانی که از مخابرات مودم نگرفته باشند پس از محرز شدن علت، اشکال به آنها اعلام می‌شود.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار است یک دیتابیس ایجاد کنیم که اگر مودمی با این مشخصات وارد شبکه شد مودم مشابه دیگری نتواند وارد شبکه شود.

در نسخه جدید اندروید اجازه کنترل بیشتری برای سطوح دسترسی به کاربران داده می شود

متاسفانه این روزها بسیاری از اپلیکیشن‌های رایگان در واقع رایگان نیستند و هزینه‌های پنهانی را به کاربر تحمیل می‌کنند که این هزینه می‌تواند دسترسی به بخش‌های مختلف زندگی دیجیتالی شما در تلفن هوشمندتان باشد.

اما به‌نظر می‌رسد به زودی دیگر چنین کاری توسط توسعه دهندگان پلتفرم اندروید امکان‌پذیر نباشد و ممکن است طراحی سایت پایان این مشکل فرا برسد. بلومبرگ گزارش داده که نسخه بعدی سیستم عامل مورد بحث، امکان اعمال کنترل‌های بیشتری را برای سطح دسترسی اپلیکیشن‌ها، فراهم خواهد کرد.

در اندروید M که انتظار داریم در خلال کنفرانس Google I/O امسال معرفی شود، ممکن است به کاربران در این نسخه اجازه داده شود رژیم لاغری تا از دسترسی به برخی داده‌ها و دسترسی‌ها به اپلیکیشن جلوگیری کنند. چنین ویژگی جدیدی باعث می‌شود حریم خصوصی کاربران در پلتفرم اندروید بیش از پیش تقویت شود و بسیاری از نگرانی‌های کاربران مرتفع گردد.

غروب آبی رنگ مریخ…

در تصاویر مخابره شده توسط کاوشگری که به مریخ فرستاده شده است، صخره های متعددی دیده می شوند اما برای نخستین بار، در روز مریخی نهصد و پنجاه و ششم (یا سول ۹۵۶) که با ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ مصادف گردید دوربین مذکور موفق شد عکسی متفاوت از غروب خورشید را در سیاره سرخ بگیرد.

جالب است بدانید که براساس این تصویر، غروب خورشید در مریخ تفاوت زیادی با غروب های زمینی و رنگ های گرمی دارد طراحی سایت که در این زمان در آسمان رویت می شوند و به جای توناژهای زرد و قرمز شاهد رنگ آبی در آن هستیم.

علت بروز این پدیده هم به باریک بودن اتمسفر مریخ و غبار موجود در آن باز می گردد. عکس غروب خورشید در مریخ در فاصله زمانی میان توفان های گرد و غباری گرفته شده که در این سیاره رخ داده اند منتها حتی در آن زمان هم حجم قابل توجهی از غبار در آسمان وجود داشت.

همین مساله به پژوهشگران امکان داد تا توزیع عمودی غبار در جو مریخ را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.

به گفته محققان «آبی بودن رنگ آسمان هم به خاطر این مساله است که ریزترین ذرات غبار در آن به اندازه مناسبشان هستند و به همین دلیل نور آبی رنگ قادر است به نحوی بهتر به جو این سیاره نفوذ کند.»

همانطور که می دانید خصوصیات این پدیده درست عکس غروب خورشید در زمین است؛ جایی که محدوده نزدیک به خورشید در آسمان به رنگ قرمز و زرد در می آید رژیم لاغری و مابقی آن همچنان آبی باقی می ماند.

این عکس ها در بازه زمانی ۶ دقیقه و ۵۱ ثانیه گرفته شده اند و توسط یکی از علاقمندان عکسبرداری فضایی به نام Damia Bouic دی کد شده اند.

این تصاویر رزلوشن بالایی دارد و نخستین باری است که از طریق کاوشگر به زمین مخابره می شوند، با این همه، این نخستین منظره غروبی که در سیاره سرخ رخ می دهد و تا کنون دیده ایم نیست.

در سال ۲۰۱۰ میلادی آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا ویدئویی از غروب خورشید در مریخ را منتشر کرد که توسط کاوشگر فرصت در روزهای ۴ و ۵ نوامبر ۲۰۱۰ گرفته شده بود.

این برنامه کیفیت دوربین موبایلتان را ارتقاء می دهد

یکی از گزینه‌هایی که کاربران در هنگام خرید اسمارت‌فون‌ها مورد توجه قرار می‌دهند، دوربین آنهاست. اما با نصب برنامه Camera Zoom Fx به سادگی می‌توانید تصاویر منحصر به فردی را ثبت کنید.

تصاویری که ثبت می‌شوند بسته به اندازه مگاپیکسل تلفن‌های همراه می‌توانند طراحی سایت با کیفیت و متفاوت باشند.

دوربین را می‌توان یکی از موارد و گزینه‌های مهم در خرید اسمارت فون‌ها دانست.

درواقع با نصب این برنامه می‌توان به تقویت و همینطور ارتقا دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها پرداخت و یک دوربین ساده در تلفن همراه معمولی را تبدیل به دوربینی متفاوت و با کیفیت کرد.

از این اپلیکیشن با عنوان برترین اپلیکیشنی یاد می‌شود رژیم لاغری که برای سیستم‌های اندرویدی و با هدف عکاسی روانه بازار فناوری شده است.

از قابلیت‌های متفاوت این اپلیکیشن می‌توان به مواردی مانند تنظیم یا تغییر نور، افکت، زوم تا ۶ برابر و … اشاره کرد.