قالیچه پرنده….

هواچرخ (Hoverbike) وسیله‌ای است که با بوجود آوردن بالشتک هوا باعث شناور شدن وسیله در ارتفاع کم از زمین می‌شود. هم اکنون شرکت Aerofex که در کالیفرنیا واقع شده است این شیوه حمل و نقل را که مدتها در انتظارش بودیم را به مرحله عرضه تجاری رسانده است.

طراحی Aero-X به گونه‌ای است که قادر به حمل دو سرنشین بوده و می‌تواند تا ۳ متر از زمین فاصله گرفته و با حداکثر سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.


Aero-X با کمک دو پروانه که جنس تیغه‌هایش از فیبر کربن است می تواند بدون نیاز به دویدن به روی باند و به صورت عمودی عملیات نشست و برخاست را انجام دهد که این قابلیت آنرا برای مصارف تفریحی و ورزشی، دامداری و گله داری، کشاورزی، دیده بانی و حتی با اضافه شدن قابلیت آب نشینی برای نجات سانحه دیدگان ساحلی ایده‌آل می‌کند.

Aero-X با وزن ۳۶۰ کیلوگرمی و طول و عرض به ترتیب ۴٫۵ و ۲٫۵ متری خود می‌تواند باری به وزن ۱۴۰ کیلوگرم را برای مدت ۷۵ دقیقه در هوا نگه دارد که با ماموریتهای تعریف شده برای آن کاملا هم‌خوانی دارد.

لازم به ذکر است که کنترل این وسیله کاملا مشابه با موتورسیکلت است و برای یاد گیری استفاده از آن تنها به چند ساعت زمان نیاز است.

شرکت Aerofex قیمت این قالیچه پرنده را ۸۵ هزار دلار در نظر گرفته که کمی زیاد است و با اتمام آزمونهای پروازی زمان ارائه به بازار آنرا ابتدای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است.طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.