نرم افزاری با قابلیت ضدآفتاب برای پوست!!!

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست کارآیی نوعی نرم‌افزار تلفن‌همراه را تایید کرده‌اند طراحی سایت که توصیه‌های آنی و شخصی‌شده برای محافظت از نور خورشید در اختیار کاربران قرار می‌دهد.69

محققان در سال 2012 نوعی آزمایش بالینی را بر روی یک برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند آغاز کردند که توصیه‌های محفاظت در مقابل نور خورشید رژیم لاغری را بر اساس اطلاعات شخصی کاربر و پیش‌بینی‌های انجام‌شده درباره شاخص نور فرابنفش ارائه می‌دهد.

برنامه نرم‌افزاری Solar Cell توسط شرکت «کلاین بوندل» و با حمایت مالی موسسه ملی سرطان آمریکا طراحی شده است. در پژوهش انجام‌شده، 604 شرکت‌کننده به دو گروه درمان و کنترل تقسیم شدند؛ از مجموع 305 نفر در گروه درمان، 232 نفر این برنامه را دانلود کرده و درنهایت تنها 125 نفر از آن استفاده کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، شرکت‌کنندگان در گروه درمان، معمولا اوقات بیشتری را در سایه می‌گذراندند، اما از ضدآفتاب کمتری در مقایسه با گروه کنترل استفاده می‌کردند. آنها به طور میانگین، روزانه 41 درصد در سایه قرار داشتند و در مقابل آمار 34.5 درصدی استفاده از ضدآفتاب در گروه کنترل، تنها 28.6 درصد از ضدآفتاب استفاده می‌کردند.

گروه درمان که از این نرم‌افزاری استفاده می‌کردند، اوقات کمتری را در نور آفتاب گذرانده و بیشتر از رفتارهای محفاظت در مقابل نور آفتاب (مانند لباس مناسب و حضور در سایه) استفاده می‌کردند. به گفته محققان، برنامه نرم‌افزاری Solar Cell باعث ارتقای رفتارهای محافظت در مقابل تشعشع فرابنفش خورشید می‌شود.

محصول جدید اچ تی سی

68

اخیرا عکس هایی در فضای مجازی لو رفته که گفته می شود به HTC One M9 Plus تعلق دارند. این موبایل احتمالا نسخه بهتری از پرچمدار HTC One M9 است که مجهز به یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزلوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ یا مدیاتک هشت هسته ای (بسته به منظقه) و یک اسکنر اثر انگشت خواهد بود.

این خبر بیشتر در مورد ارائه امکانی جدید در محصولات اچ تی سی میباشد تا یک تلفن هوشمند تازه. با در نظر گرفتن عکس ها طراحی سایت و مطالب لو رفته از این گوشی میتوان نتیجه گرفت که زمان رونمایی از یک موبایل پیشرفته از این کمپانی تایوانی فرا رسیده است.

البته انتظار نمی رود که رونمایی از HTC One M9 Plus واقعا اچ تی سی را از رقبایش متمایز کند، مگر اینکه رژیم لاغری تایوانی ها چیز دیگری را در آستین داشته باشند.

زمانی که شرکت ها رقبای زیادی برای خود دارند، یکی از روش ها برای متمایز شدن از بقیه تبلیغات است و این یکی از حوزه هایی است که خود اچ تی سی تأیید کرده که در آن ضعف دارد.

شرکت مورد بحث چند هفته پیش اعلام کرد که حضورش را در شبکه های اجتماعی تقویت خواهد کرد و این در حالی است که تاکنون نشانه ای از این موضوع دیده نشده است.

عقب نشینی گوگل پلاس

شبکه اجتماعی گوگل پلاس که در ژوئن ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد، دوران سختی را سپری کرده است.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد گوگل پلاس را که تقلیدی از فیس‌بوک است و چندان رونقی ندارد بطور تدریجی طراحی سایت حذف کند و آن را به دو محصول جدید تبدیل کند: گوگل فوتو برای تمام عکس‌های شما و گوگل استریم برای آپدیت‌هایی به سبک فیس‌بوک.
این شبکه ابتدا با تبلیغات گوگل به عنوان “قاتل فیس‌بوک” پا به میدان گذاشت و بسیاری در ابتدا برای رژیم لاغری دریافت دعوتنامه‌های محدود آن سعی و تلاش میکردند، اما این محبوبیت اولیه پس از مشخص شدن ماهیت آن، از بین رفت.

گوگل سپس تمام کاربران جی میل را به ایجاد یک پروفایل در گوگل پلاس مجبور کرد و با این کار صدای آندسته از کاربرانی را که ترجیح می‌دادند صرفا از سرویس جی میل استفاده کنند و علاقه‌ای به حضور در یک شبکه اجتماعی نداشتند درآورد.

با بوجود آمدن این نگرانی‌ها درباره نقض حریم خصوصی کاربران محبوبیت اولیه از بین رفت و از گوگل پلاس تنها چیزی شبیه به یک “زمین بایر دیجیتال” باقی ماند

خانه تکانی فیس بوکی...!

فیس‌بوک با حذف لایک‌های افرادی که حساب‌هایشان به هر علت غیرفعال شده از صفحات دیگر افراد و شرکت‌ها، دست به یک خانه تکانی اساسی طراحی سایت زده است و خاطرنشان کرده که این روال در آینده هم ادامه می یابد.66

مدیران فیس‌بوک علت این اقدام را ارائه آمار و اطلاعات دقیق‌تر به کاربران دانسته‌اند.

به گفته آنها دقیق بودن تعداد لایک‌ها رژیم لاغری موجب درک بهتر میزان محبوبیت یک برند یا فرد شده و داده‌های موجود در این سایت را به طور کاملا به روز به نمایش درمی‌آورد.

البته اگر چنین افرادی حساب‌هایشان را مجددا فعال کنند لایک‌هایشان نیز باز به حساب خواهد آمد.

فیس‌بوک در پائیز سال 2012 نیز دست به اقدام مشابهی زده و لایک‌های افرادی که صفحات متعدد جعلی و تقلبی راه‌اندازی کرده بودند را حذف کرده بود.

اپل هم ضدآب می شود

مدتهاست که گوشی های اندرویدی به ویژگی ضد آب بودن مجهز هستند و میتوان گفت که دست کم طراحی سایت در این یک مورد اپل جامانده است! اما بالاخره تصمیم گرفته که خود را در این ویژگی به بقیه رقبا برساند.
البته راه‌حل اپل کاملا متفاوت با دیگر شرکت‌های تولیدکننده
رژیم لاغری گوشی‌های هوشمند است. روش معمول کنونی استفاده از کیس های اضافی برای ضدآب تولیدکردن محصولات دیجیتالی است که در اغلب مواقع به درشتی دستگاه افزوده می‌شود و گاه باعث تغییرات ناخواسته در طراحی گوشی هم می‌شود. اپل برای ضدآب کردن دستگاه‌های خود یک “ماده پوششی ضدآب” معرفی می‌کند که بر روی قطعات داخلی دستگاه آغشته می‌شود. این ماده پوششی می‌تواند بر روی یک بورد اسمبل آماده کشیده شود.مزیت بزرگ چنین روشی، عدم نیاز به اعمال تغییرات ظاهری در گوشی است و تنها قطعات داخلی از آب مصون خواهند بود. تنها دستگاه ضدآب اپل، «اپل واچ» است که از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

65