سبکترین لپ تاپ دنیا

لپ تاپ ها گجت های دوست داشتنی هستند، ولی یک معضل همیشگی با آنها این است که حمل و نقلشان کمی دشوار است. حالا سامسونگ به کمک آمده تا بلکه این مشکل را حل کند. لپ تاپ جدید سامسونگ موسوم به Notebook 9 ، که در دو سایز 13 و 15 اینچی عرضه می شود از آلیاژی بسیار سبک از منیزیم ساخته شده است. وزن کمتر از یک کیلو گرم نمونه 13 اینچی و وزن حدود 1.3 کیلوگرمی نمونه 15 اینچی به ما امکان می دهد که هر دو این لپ تاپ ها را با یک دست حمل کنیم.

هنوز زمان عرضه و قیمت این لپ تاپ ها مشخص نشده است ولی به نظر می رسد طراحی فروشگاه اینترنتی وزن سبک مزیتی برای آنها باشد.

معمولا لپ تاپ های بالارده از آلومینیوم ساخته می شوند، و گاه کمی فیبر کربن هم به آن اضافه می شود. آلومینیوم فلزی سخت و درخشان اما سنگین است. آلیاژ منیزیم سبک است ولی ایراد آن این است که ظاهری کمی پلاستیکی دارد. معمولا از منیزیم در بخش داخلی لپ تاپ ها استفاده می شود.

اما اخیراً تعدادی لپ تاپ تمام منیزیمی ساخته شده اند که از وزن کمتری برخوردارند ، مانند LaVie Z شرکت لنوو و Gram 14 ال جی. اما این دو لپ تاپ از ویژگی های دیگری مثل کیبورد و ترک پد بزرگ برخوردار نبودند.

لپ تاپ جدید 15 اینچی سامسونگ حس فلزی بسیار خوبی دارد و رزولوشن 1080P نمایشگر ، پردازنده Core i5 و i7 ، تا 8 گیگا بایت حافظه ، کیبورد و تاچ پد زیبا ، بسیار کاربر پسند است. به ادعای سامسونگ طول عمر باتری این لپ تاپ 10.5 ساعت است.

تنها نقص این لپ تاپ تاچ اسکرین نبودن آن و کمبود پورت های متعدد است. اخیراً سامسونگ Ativ Book 9 Spin و Book 9 Pro را با پورت های متعدد معرفی کرد ، اما Notebook 9 فقط دارای یک جفت پورت USB 3.0 و یک درگاه کارت حافظه است. برای سایر پورت ها مانند VGA ، HDMI و Ethernet باید از آداپتور استفاده کنید.طراحی فروشگاه اینترنتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.