کامپیوترهای ماژولار مایکروسافت در راهند

دستگاه های هوشمند ماژولار دریچه‌ای تازه در دنیای فناوری هستند که از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به یکی از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل شوند.

دستگاه‌های ماژولار به کاربر امکان می دهند طراحی فروشگاه اینترنتی تا همگام با پیشرفت‌های دنیای فناوری و بدون نیاز به خرید دستگاهی جدید و در نتیجه صرف هزینه بالا، صرفا با خرید قطعات جدید دستگاه خود را بروزرسانی کنند، برای مثال با ورود ماژول‌های قدرتمندتر دوربین، تنها کیفیت دوربین گوشی خود را ارتقا دهند. گوگل یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این عرصه است که مدت‌هاست به توسعه محصولات پروژه آرای خود می‌پردازد. شرکت ایسر نیز یک مینی کامپیوتر دسکتاپ ماژولار را طراحی کرده که مورد استقبال قرار گرفته است. اکنون مایکروسافت نیز برای عقب نماندن از رقبای خود دست به کار شده است.

مایکروسافت به تازگی پتنتی را ثبت کرده است که از طراحی یک دستگاه محاسباتی ماژولار خبر می‌دهد، دستگاهی که می‌توان آن را یک کامپیوتر رومیزی یکپارچه دانست با این تفاوت که مالک این دستگاه می‌تواند به سادگی برای افزایش کارایی سیستم خود چندین ماژول سخت افزاری را روی یکدیگر سوار کند.

این ماژول‌های سخت افزاری بدون شک قابل تعویض هستند و به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون نیاز به تخصص درباره محتویات کیس کامپیوتر، به ارتقای پردازنده، کارت گرافیک یا حافظه داخی بپردازند.

البته باید مثل همیشه به یاد داشته باشید که ثبت یک پتنت لزوما به معنای رسیدن یک محصول به مرحله تولید نیست طراحی فروشگاه اینترنتی و برای اطمینان درباره ورود این محصول به بازار باید منتظر تاییدیه رسمی مایکروسافت بانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.