بالن های اینترنتی گوگل به هند می آیند

گوگل از دو سال پیش روی یک مفهوم جذاب کار می کند تا بتواند ارتباطات اینترنتی را به مناطق دور افتاده ای از این کره خاکی ارایه دهد طراحی فروشگاه اینترنتی که تا کنون امکان دسترسی به این سرویس را نداشته اند. پروژه لون همان طرحی ست که گوگل مدت هاست در مورد آن صحبت می کند و اکنون قصد دارد این طرح مفهومی را برای ارایه سرویس های اینترنتی به مردم واقعی گسترش دهد.

هند یکی از کشورهایی ست که مناطق دور افتاده زیادی دارد و هیچ یک از این مناطق امکان دسترسی به سرویس های اینترنتی را ندارند. به همین دلیل گوگل همکاری خود را با یکی از اپراتورهای محلی آغاز کرده تا بتواند بالون های اینترنتی پروژه لون را به هند بیاورد.
Rajan Anandan، سرپرست ارشد گوگل در هند می گوید: ما برای اجرای این پروژه به همکاری با اپراتورهای محلی نیاز داریم و اکنون با تعدادی از آنها مذاکره کرده ایم.
گوگل پیش از این نیز در همکاری با Telstra استرالیا، این پروژه را آزمایش کرده بود اما این تست در مقیاس کوچک و تنها با حضور 20 بالون به انجام رسید. گفته می شود که گوگل قصد دارد یک پروژه کامل را در سطح کشور هند اجرا کند و احتمالاً با بسیاری از اپراتورهای محلی هند همکاری خواهد کرد.

گوگل در پروژه لون خود تنها زیرساخت های مورد نیاز برای پرواز بالون ها در آسمان را فراهم کرده است طراحی فروشگاه اینترنتی و سرویس های اینترنتی واقعی توسط اپراتورهای بومی همکار ارایه خواهند شد. بنابراین چنین پروژه ای با سرویس Free Basics فیس بوک که هم اکنون در هند متوقف شده است کمی متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.